• Husqvarna Motorcycles Made In Sweden - About 1988 and older

  • Hi everyone,

    As you all know, Coffee (Dean) passed away a couple of years ago. I am Dean's ex-wife's husband and happen to have spent my career in tech. Over the years, I occasionally helped Dean with various tech issues.

    When he passed, I worked with his kids to gather the necessary credentials to keep this site running. Since then (and for however long they worked with Coffee), Woodschick and Dirtdame have been maintaining the site and covering the costs. Without their hard work and financial support, CafeHusky would have been lost.

    Over the past couple of weeks, I’ve been working to migrate the site to a free cloud compute instance so that Woodschick and Dirtdame no longer have to fund it. At the same time, I’ve updated the site to a current version of XenForo (the discussion software it runs on). The previous version was outdated and no longer supported.

    Unfortunately, the new software version doesn’t support importing the old site’s styles, so for now, you’ll see the XenForo default style. This may change over time.

    Coffee didn’t document the work he did on the site, so I’ve been digging through the old setup to understand how everything was running. There may still be things I’ve missed. One known issue is that email functionality is not yet working on the new site, but I hope to resolve this over time.

    Thanks for your patience and support!

1982 430 cr kick back !

mikoo

Husqvarna
A Class
hello, I have a problem with my husqvarna 430, I have kick back !!
my ignition is an internal motoplat!
thanks!!
 
thanks john !!
merci huskysportsweden !! pourtant il me semble que mon allumage est bien calé peut etre que j'ai tout faux je vais revérifié demain!!
on m'a dit que apparament les reperes sur les motoplat interne ne sont pas toujours bon est ce vrai??
d'autres part quand la moto demarre elle marche tres bien si l 'allumage etait mal calé est ce qu'elle marcherait aussi bien ??
depuis le debut elle demarre tres difficilement avec le kick!!! j'avais penser changer le motoplat et mettre un pvl qu'en penses tu??
en te remerciant !!!:)



huskysportsweden thank you! Yet it seems to me that my ignition is properly seated maybe I'm all wrong I rechecked tomorrow!
I was told that apparently the reperes on internal Motoplat are not always good is this true??
other hand when the bike runs it works very well if the lighting was bad it would work is stalled as well??
since the beginning starting is very difficult with the kick! I think the change Motoplat and put a pvl what do you think??
in thanking you!
 
thanks john !!
merci huskysportsweden !! pourtant il me semble que mon allumage est bien calé peut etre que j'ai tout faux je vais revérifié demain!!
on m'a dit que apparament les reperes sur les motoplat interne ne sont pas toujours bon est ce vrai??
d'autres part quand la moto demarre elle marche tres bien si l 'allumage etait mal calé est ce qu'elle marcherait aussi bien ??
depuis le debut elle demarre tres difficilement avec le kick!!! j'avais penser changer le motoplat et mettre un pvl qu'en penses tu??
en te remerciant !!!:)



huskysportsweden thank you! Yet it seems to me that my ignition is properly seated maybe I'm all wrong I rechecked tomorrow!
I was told that apparently the reperes on internal Motoplat are not always good is this true??
other hand when the bike runs it works very well if the lighting was bad it would work is stalled as well??
since the beginning starting is very difficult with the kick! I think the change Motoplat and put a pvl what do you think??
in thanking you!

si ton allumage est plus recent (j'ai oublié l'année), c'est peut etre une avance automatique (c'est exterieurement le meme) et a ce moment là, l'avance est de seulement 0,5 mm avant pmh
moi je roule motoplat sur toute mes motos, et ça demarre bien
de toute façon refaire le reglage d'avance, un 430 (année ?) c'est +/-2,5 mm, si tu as des retours, diminue
moins d'inertie avec un rotor interne, donc un peu plus difficile a demarrer
il se peut aussi que le capteur (mais bon, noyé dans le plastique) soit defaillant a faible rotation
 
bonsoir huskysportsweden, j'ai regarder mon avance elle etait correct +ou- 2.5mm je l'ai diminuer un peu mais toujours pareil autant de retour de kick!!!
par contre j'ai remarqué sur le stator que le rotor avait comme toucher et marquer un peu le plastique rouge du stator mais comment est ce que ca a pu toucher il n'y pas de jeu dans mes roulements de vilo et tout est bien en place voila je t'ai tout dit !!
en te remerciant !!
 
sur mon 420 automatique, je dois placer des cales d'epaisseur pour centrer le stator autour du rotor .... sinon ça touche.
pas facile de reparer a distance, continue a diminuer l'avance (c'est 0,5 mm sur les allumages plus recents a avance automatique)
 
peut etre aussi ton rotor et stator ne sont pas appareillés
il y a un numero gravé sur le rotor et marqué en jaune sur le plastique du stator ... ça doit etre les memes en theorie
 
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