• Hi everyone,

    As you all know, Coffee (Dean) passed away a couple of years ago. I am Dean's ex-wife's husband and happen to have spent my career in tech. Over the years, I occasionally helped Dean with various tech issues.

    When he passed, I worked with his kids to gather the necessary credentials to keep this site running. Since then (and for however long they worked with Coffee), Woodschick and Dirtdame have been maintaining the site and covering the costs. Without their hard work and financial support, CafeHusky would have been lost.

    Over the past couple of weeks, I’ve been working to migrate the site to a free cloud compute instance so that Woodschick and Dirtdame no longer have to fund it. At the same time, I’ve updated the site to a current version of XenForo (the discussion software it runs on). The previous version was outdated and no longer supported.

    Unfortunately, the new software version doesn’t support importing the old site’s styles, so for now, you’ll see the XenForo default style. This may change over time.

    Coffee didn’t document the work he did on the site, so I’ve been digging through the old setup to understand how everything was running. There may still be things I’ve missed. One known issue is that email functionality is not yet working on the new site, but I hope to resolve this over time.

    Thanks for your patience and support!

Oil pressure test on SM 610

There are 2 pumps, one you can test by replacing the banjo bolt on the oil tube to the head with a fitting that allows connection for the gauge, other I'm not sure can be tested, it just pumps oil from crank sump in to transmission, there should be no pressure since it's an open line.

Question is WHY do you need to test pressure??

Engine noise? Pull timing chain tensioner and check how far it is extended (remove spring first)
Pull side cover to inspect oil screen, check drain plug for metal
 
There are 2 pumps, one you can test by replacing the banjo bolt on the oil tube to the head with a fitting that allows connection for the gauge, other I'm not sure can be tested, it just pumps oil from crank sump in to transmission, there should be no pressure since it's an open line.

Question is WHY do you need to test pressure??

Engine noise? Pull timing chain tensioner and check how far it is extended (remove spring first)
Pull side cover to inspect oil screen, check drain plug for metal

Мотоцикл купил недавно. Решил поменять масло, при чистке левой сетки (двух) обнаружил очень много мусора, а в фильтре присутствовали мелкие частици маттала и не только. Соответственно мусор в фильтре прошел через маслянный насос.. Поэтому задался вопросом про его работоспособность. Подключил манометр к нижнему штуцеру, согрел двигатель до рабочей температуры. Показания не особо впечатлили, но возможно это норма..
1300 rpm <0.1 bar
2000 rpm 0.1 bar
5000 rpm 0.4 bar
6500 rpm 0.5 bar
Что скажите? Это нормально?
 
Has there been a visual inspection of the pump components? if there has, was any visible damage or measurable wear found?
 
А ни где не видел спецификаций давления, но мой опыт с моторами такого типа (подшипники вместо вкладышей) большое давление не будет, система смазки просто "омывает" нет ни где большого сопротивления (мне технические термины сложно перевести на русский, ими редко пользуюсь)

мусор скорее всего от цепи распредвала, она растянувшись сносит "reed" клапан. Легко проверить, сними левую крышку мотора (см фото)
или проверь натяжитель цепи, он не должен более чем на 7 линий выступать. Чтобы проверить сперва выйми пружину (10мм болт) потом снимай натяжитель

видел несколько трансмиссий с поломанными шестернями, совсем недавно кузьмич 3ю передачу потерял, см "Death of camshaft bearing"

Мотоцикл купил недавно. Решил поменять масло, при чистке левой сетки (двух) обнаружил очень много мусора, а в фильтре присутствовали мелкие частици маттала и не только. Соответственно мусор в фильтре прошел через маслянный насос.. Поэтому задался вопросом про его работоспособность. Подключил манометр к нижнему штуцеру, согрел двигатель до рабочей температуры. Показания не особо впечатлили, но возможно это норма..
1300 rpm <0.1 bar
2000 rpm 0.1 bar
5000 rpm 0.4 bar
6500 rpm 0.5 bar
Что скажите? Это нормально?

20170504_124623.jpg
 
А ни где не видел спецификаций давления, но мой опыт с моторами такого типа (подшипники вместо вкладышей) большое давление не будет, система смазки просто "омывает" нет ни где большого сопротивления (мне технические термины сложно перевести на русский, ими редко пользуюсь)

мусор скорее всего от цепи распредвала, она растянувшись сносит "reed" клапан. Легко проверить, сними левую крышку мотора (см фото)
или проверь натяжитель цепи, он не должен более чем на 7 линий выступать. Чтобы проверить сперва выйми пружину (10мм болт) потом снимай натяжитель

видел несколько трансмиссий с поломанными шестернями, совсем недавно кузьмич 3ю передачу потерял, см "Death of camshaft bearing"



View attachment 85891

Спасибо за консультацию. С "reed" клапаном все ок. Купил новый насос и все связующие к нему. Теперь душа будет спокойна. Хотя был удивлен тем, что на новом насосе зазоры больше чем на старом. Единственное старый был немного потерт. А так все ок.. Спасибо..
А мусор в сетке это от клея кототым магниты приклеены.
Кстате.. Я видел что эти магниты отваливаются.. Как можно подстраховатся?
 
магнит на маховике?

Они не толко на Хаски отпадают, видел на Сузуки эпоксидкой на место ставят, не знаю на долго ли...


Спасибо за консультацию. С "reed" клапаном все ок. Купил новый насос и все связующие к нему. Теперь душа будет спокойна. Хотя был удивлен тем, что на новом насосе зазоры больше чем на старом. Единственное старый был немного потерт. А так все ок.. Спасибо..
А мусор в сетке это от клея кототым магниты приклеены.
Кстате.. Я видел что эти магниты отваливаются.. Как можно подстраховатся?
 
при чистке левой сетки (двух) обнаружил очень много мусора, .

правый фильтр проверял?

Осторожно с установкой насоса, видел несколько человек сломали конец коленвала, но похоже при установке правой крышки, насос можно заменить её не снимая
 
правый фильтр проверял?

Осторожно с установкой насоса, видел несколько человек сломали конец коленвала, но похоже при установке правой крышки, насос можно заменить её не снимая

Ага, тоже видел. И самое интересное то что 1/4 тоже обломана уже до меня. Но вроде все работает.
Правый фильтр абсолютно чистый..
Единственное еще хочу заменить сальник маслянного насоса. Всеравно крышку снимать придется..
 
магнит на маховике?

Они не толко на Хаски отпадают, видел на Сузуки эпоксидкой на место ставят, не знаю на долго ли...

Интересно узнать причину отпада магнитов, но надеюсь не придется с этим сталкнутся..
 
I can translate... should have done it already :)

Below is a summary:

New bike, found lots of debris in left side screen and metal particles in the oil filter, wondering what the pressure should be since all the particles in the filter had to have passed through the oil pump suspecting it may be damaged.
Performed oil pressure test, results below:

1300 rpm <0.1 bar
2000 rpm 0.1 bar
5000 rpm 0.4 bar
6500 rpm 0.5 bar

My reply was that I don't expect much pressure in the system since it's all ball bearing and not flat type that require pressure to glide on, seem this oil system is more "splash" type

Kosmos ordered new pump, old pump still looks good, replacing anyway

I pointed out that he should check right side screen and also be careful with crank ears

Kosmos says right screen is clean, crank ear is already busted, but pump works OK

New subject that came up was what causes magnets to fall off the flywheel and how to prevent

I have seen them fall off on Suzuki and get glued in place with some kind of Epoxy, but I don't know it it lasts...

May have missed something, but this is mostly solved other than flywheel magnet question
 
Back
Top